8 Nisan 2013 Pazartesi

Tercih Sıralaması Yaparken Nelere Dikkat Etmeli

Yüksek öğretim programı Tercih Rehberi  ve Tercih formu ösym'nin  resmi  sitesinden  temin edilmelidir çünkü  bu  bilgiler adrese gönderilmeyecek yada sınav merkezlerinde bulunmayacak
Tercih listesi  oluşturması hususunda tüm ayrıntıları bilmek adına yüksek öğretim programları rehberi tamamı  incelemelisiniz

- --> - Tercih edilecek  yüksek  öğretim programlarının tercih edilecek yüksek  öğretim  programlarının bir önceki yerleştirmedeki başarı  sırası  kontrol edilmelidir adayın ilgili puandaki başarı sırası tercih edilecek yüksek  öğretim programının bir önceki yerleştirmedeki başarı  sırasının  uyumluluğuna dikkat etmelisiniz

Puan  türü farklı olan  yüksek öğretim  programları arasında sıralama  yapılırken başarı  sırasının kendi  içinde aynı puan  türünde tutarlı  olmasına  dikkat etmelisiniz

Sıralamada adayın  istediği  en  çok yüksek  öğretim programı başarı sırasına bakılmaksızın daha  az  istediği  programın  üstüne yazmalı

Tercih  listenizi  sıraladıktan sonra listenin  tümü adayın başarı sırası  ve  listenin  tümünün  tutarlılığı açısından  çok detaylı bir şeklide  kontrol edilmelidir

Sıralamada yer alacak  bölümlere ait oldukları  üniversitelerin vakıf  yada  devlet  üniversiteleri olusuna ve  özel koşullarına dikkat edilmeli

Tercih edilecek porgramların yüksek  öğretim programları  rehberinde  yer alan kodların  uyumluluğnu  kontrol edin
Tercih  listesinin oluşturulması ve son halinin verilmesinde rehber  öğretmeni  desteği almanızda fayda vardır


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder